UPDATE CORONA: WIJZIGING DIENSTVERLENING IVM AANGESCHERPTE REGELS

Coronavirus

Overzicht belangrijkste maatregelen - update 15 oktober 2020

Nu het coronavirus nog steeds om zich heen grijpt, scherpt Woonstichting Stek de maartregelen aan. Dat heeft helaas ook gevolgen voor onze dienstverlening. Bezoek aan onze kantoren is beperkt mogelijk en onze medewerkers werken vooral vanuit huis. We verwachten dat deze werkwijze tot het einde van dit jaar van kracht is.

We snappen dat het niet meevalt om weer een stap terug te zetten. Maar hopelijk levert  een strenger regime, voldoende ruimte op om later weer geleidelijk terug te keren naar een meer normale situatie.

Reparaties

We overleggen met u op welke termijn reparatieverzoeken kunnen worden gedaan. Spoedreparaties worden in ieder geval uitgevoerd. De benodigde voorzorgsmaatregelen worden bij alle reparaties in acht genomen.

  • Het is niet mogelijk via Mijn Stek reparatie-afspraken te maken. Wij verzoeken u te bellen.
  • Als u of uw huisgenoten gezondheidsklachten hebben, wordt gevraagd of u over twee weken terug wilt bellen.
  • Wordt de klus uitgevoerd, houdt u dan alstublieft 1,5 meter afstand van onze vakmensen. We schudden geen handen en slaan iets te drinken af. Ook vragen we u om een mondkapje te dragen, de woning voorafgaand aan de klus goed te ventileren en de werkruimte goed bereikbaar te maken of leeg te ruimen.

Bereikbaarheid

Onze balies in Lisse en Noordwijk zijn open voor gericht bezoek, bijvoorbeeld om een document af te geven of een sleutel op te halen. U moet aanbellen en steeds wordt maar 1 persoon tegelijk geholpen. Overige bezoekers wachten buiten. Wij vragen u een mondkapje te dragen in het kantoor. Wilt u een medewerker wat uitgebreider spreken, maak dan een afspraak. Deze afspraken zijn vooral digitaal.

Wij volgen de adviezen van het RIVM en de geldende hygiënemaatregelen. Onze spreekkamers en balie zijn zo ingericht dat uw veiligheid en die van onze medewerkers zo goed mogelijk is gewaarborgd. Heeft u vragen? Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en vrijdagochtend van 8.30 tot 12.00 uur: 0252- 430 500 of stuur een e-mail.

Verhuur

Hier is het volgende van toepassing:

  • Opzeggingen kunnen als gebruikelijk worden doorgegeven en afgehandeld. Wij doen alleen geen voorinspectie meer. U krijgt van ons telefonisch instructies voor het opleveren van uw woning. Wij vertellen u dan ook hoe de werkwijze is als u zaken ter overname wilt aanbieden.
  • We vragen u bij oplevering de sleutels van uw woning bij ons op kantoor in te leveren. De eindinspectie vindt plaats na uw vertrek. 
  • Woningen worden wel weer geadverteerd. Bezichtigingen vinden alleen plaats op afspraak in lege woningen.
  • Heeft u inmiddels een woning geaccepteerd, dan doen we er uiteraard alles aan om dit gewoon door te laten gaan met zo min mogelijk fysieke contactmomenten.

Onderhoud

Onder voorwaarden worden specifieke onderhoudswerkzaamheden (bij uitstel komt de veiligheid in het geding) en reparatiewerkzaamheden uitgevoerd. Het veiligheidsprotocol voor aannemers en andere partijen die voor ons werken, wordt nadrukkelijk onder de aandacht gebracht;

Aannemers die in opdracht van Stek werkzaamheden doen, maken vooraf een plan waarin staat hoe zij de veiligheid waarborgen. Wij toetsen deze plannen allemaal volgens dezelfde ‘maatlat’ die wij hiervoor hebben opgesteld. Wanneer wij ontoereikende plannen ontvangen, vragen wij aan de indiener om deze uit te breiden en aan te passen zodat ze wel voldoen aan de ‘maatlat’. Met als resultaat: Samen veilig doorwerken! Zijn de plannen goedgekeurd? Dan kunnen de werkzaamheden starten.

> meer informatie over Maatlat onderhoud en reparatie

> naar Maatlat onderhoud en reparatie tijdens Corona

Leefbaarheid

De wijkbeheerders en woonconsulenten zijn aan het werk, maar ook zij beperken fysiek contact met huurders. Heeft u vragen over betalingsregelingen, urgentieaanvragen, overlastmeldingen of het inleveren van formulieren? Deze worden zoveel mogelijk telefonisch beantwoord. Afspraken voor een persoonlijk gesprek zijn bij voorkeur telefonisch, maar kunnen bij hoge uitzondering alleen op kantoor. Hierbij is het dragen van een mondkapje verplicht.