CORONA: AANGEPASTE DIENSTVERLENING

Coronavirus

Overzicht belangrijkste maatregelen

Nu er maar kleine verzoepelingen zijn, handhaaft Stek de coronamaatregelen. Onze kantoren in Lisse en Noordwijk zijn gesloten en onze medewerkers werken vooral vanuit huis. 

We snappen dat het niet altijd meevalt om beperkte dienstverlening te ervaren. Ervaart u problemen met de maatregelen? Neem  contact met ons op! Samen zoeken we dan naar een oplossing.

Reparaties

Spoedreparaties worden in ieder geval uitgevoerd. De benodigde voorzorgsmaatregelen worden bij alle reparaties in acht genomen. We overleggen met u op welke termijn reparatieverzoeken kunnen worden gedaan.

  • Het is niet mogelijk via Mijn Stek reparatie-afspraken te maken. Wij verzoeken u te bellen.
  • Wordt de klus uitgevoerd, houdt u dan alstublieft 1,5 meter afstand van onze vakmensen. We schudden geen handen en slaan iets te drinken af. Ook vragen we u om een mondkapje te dragen, de woning voorafgaand aan de klus goed te ventileren en de werkruimte goed bereikbaar te maken of leeg te ruimen.

Bereikbaarheid

Onze balies in Lisse en Noordwijk zijn gesloten voor bezoek. In uitzonderlijke gevallen kunt u alleen op afspraak iets afgeven of ophalen. Wij vragen u een mondkapje te dragen in het kantoor. Wilt u een medewerker wat uitgebreider spreken, maak dan een afspraak. Deze afspraken zijn digitaal.

Heeft u vragen? Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en vrijdagochtend van 8.30 tot 12.00 uur: 0252- 430 500, stuur een bericht via Mijn Stek of stuur een e-mail.

Verhuur

Hier is het volgende van toepassing:

  • Opzeggingen kunnen als gebruikelijk worden doorgegeven en afgehandeld. Wij doen alleen geen voorinspectie meer. U krijgt van ons telefonisch instructies voor het opleveren van uw woning. Wij vertellen u dan ook hoe de werkwijze is als u zaken ter overname wilt aanbieden.

  • We vragen u bij oplevering de sleutels van uw woning alleen op afspraak in te leveren. De eindinspectie vindt plaats na uw vertrek.

  • Woningen worden wel weer geadverteerd. Bezichtigingen vinden alleen plaats op afspraak in lege woningen.

  • Heeft u inmiddels een woning geaccepteerd, dan doen we er uiteraard alles aan om dit gewoon door te laten gaan met zo min mogelijk fysieke contactmomenten.

Onderhoud

Onder voorwaarden worden specifieke onderhoudswerkzaamheden (bij uitstel komt de veiligheid in het geding) en reparatiewerkzaamheden uitgevoerd. Het veiligheidsprotocol voor aannemers en andere partijen die voor ons werken, wordt nadrukkelijk onder de aandacht gebracht;

Aannemers die in opdracht van Stek werkzaamheden doen, maken vooraf een plan waarin staat hoe zij de veiligheid waarborgen. Wij toetsen deze plannen allemaal volgens dezelfde ‘maatlat’ die wij hiervoor hebben opgesteld. Wanneer wij ontoereikende plannen ontvangen, vragen wij aan de indiener om deze uit te breiden en aan te passen zodat ze wel voldoen aan de ‘maatlat’. Met als resultaat: Samen veilig doorwerken! Zijn de plannen goedgekeurd? Dan kunnen de werkzaamheden starten.

> meer informatie over Maatlat onderhoud en reparatie

> naar Maatlat onderhoud en reparatie tijdens Corona

Leefbaarheid

De wijkbeheerders en woonconsulenten zijn aan het werk, maar ook zij beperken fysiek contact met huurders. Heeft u vragen over betalingsregelingen, urgentieaanvragen, overlastmeldingen of het inleveren van formulieren? Deze worden zoveel mogelijk telefonisch beantwoord. Afspraken voor een persoonlijk gesprek zijn bij voorkeur telefonisch, maar kunnen bij hoge uitzondering alleen op kantoor. Hierbij is het dragen van een mondkapje verplicht.