Reparatieverzoek

Heeft u een storing of defect en is Stek verantwoordelijk voor het onderhoud? U kunt dit op verschillende manieren doorgeven.

Reparaties

Heeft u een storing of defect en is Stek verantwoordelijk voor het onderhoud? Dan kunt u uw reparatieverzoek doorgeven.

De snelste en makkelijkste weg is via Mijn Stek. Daar kunt u direct een afspraak inplannen, zodat er iemand bij u langskomt. U kunt ook bellen naar 0252 - 430 500 of een mail sturen naar info@stek-wonen.nl. Vergeet niet uw gegevens hierin te vermelden en het onderwerp van uw reparatieverzoek. Wij maken zo spoedig mogelijk een afspraak met u.

Heeft u geen stroom in uw woning of slechts in een gedeelte hiervan? Soms is een stop gesprongen en kunt u deze gemakkelijk weer inschakelen. Lukt dit niet, doe dan de stekkertest. 

Stekkertest
Haal alle apparaten in de woning uit het stopcontact. Dus ook de koelkast, vriezer en cv-ketel. Probeer vervolgens de stop weer omhoog te doen in de meterkast. Blijft de stop nu wel omhoog staan? Dan is er niets mis met de stroomvoorziening in de woning, maar zit er een stroomlek in uw eigen apparatuur. Door stuk voor stuk de stekker van de apparaten weer terug te plaatsen kunt u zien welk elektrisch apparaat een defect of stroomlek heeft.

Springt de stop ook naar beneden als u alle stekkers uit het stopcontact heeft gehaald? Belt u dan met Stek, wij maken een afspraak met u voor een servicemonteur. Komt een servicemonteur langs en blijkt dat de storing wel in uw apparatuur zit, dan moet u de gemaakte kosten zelf betalen.

Spoed

Heeft u buiten kantoortijden een spoedeisend reparatieverzoek?

Denk aan bijvoorbeeld een gaslek of waterschade. Dat kan niet tot de volgende werkdag wachten. Bel dan ons algemene telefoonnummer, (0252) 430 500. Na de algemene melding dat ons kantoor is gesloten, wordt u doorverbonden met de nooddienst.

Riolering

Storingen en klachten over de riolering meldt u direct via 0252 – 430560. U krijgt dan contact met riool.nl en zij maken verdere afspraken met u. Voor spoedeisende gevallen kunt u dit nummer ook 's avonds en in het weekend bellen.

Woont u in Sassenheim? Dan kun u contact opnemen met Van Os, 071 - 576 3559 of mail naar service@freekvanos.nl

CV-ketel

Storingen aan uw cv-ketel kunt u rechtstreeks melden aan de installateur die uw ketel onderhoudt. Het telefoonnummer vindt u op de cv-ketel. Buiten kantooruren kunt u alleen bellen als de gehele installatie is uitgevallen.

Woont u in Sassenheim of Noordwijk? Dan kunt u Bonarius bellen via nummer 088 - 115 13 13.

Glas

Heeft u via Stek een glasverzekering? Bel in geval van glasbreuk u naar 0252- 430 590.

Als u geen glasverzekering heeft, zijn de kosten voor herstel voor uw eigen rekening. U kunt natuurlijk ook bij Stek een glasverzekering afsluiten. Dit kunt u eenvoudig regelen via Mijn Stek.

Dit kunt u bij ons aanvragen. Als het mogelijk is om achterpadverlichting te plaatsen dan kunnen wij dit kosteloos doen. Ter compensatie van het energieverbruik van de lamp brengen wij 1 euro huur in mindering per maand

Stek plaatst geen koolmonoxidemelders. Het is wel toegestaan om zelf een koolmonoxidemelder te plaatsen. Het onderhoud is in dat geval wel voor uzelf.

Stek kan uw cilinders of sloten vervangen. Hier zitten wel kosten aan verbonden. U betaald binnen kantoortijd €30 arbeidsloon van de monteur en afhankelijk van wat er vervangen moet worden komen hier nog kosten bij. Om precies te weten wat de kosten zijn kunt u contact met ons opnemen. Wij adviseren echter om zelf de cilinders te vervangen. Deze kunt u voor een lage prijs in de bouwmarkt kopen en het monteren hiervan is niet lastig. Op deze manier bent u voordeliger uit.

In sommige gevallen is het mogelijk om een intercom met beeldscherm te krijgen. Als u hier gebruik van wilt maken kunt u een schriftelijke aanvraag indienen. Wij zullen een offerte aanvragen bij de elektricien. De elektricien kijkt of het mogelijk is in uw woning en laat ons weten wat de kosten zijn. U krijgt vervolgens bericht hoeveel huurverhoging u gaat betalen. Op dit voorstel laat u definitief weten of u gebruik wilt maken van een intercom met beeldscherm.

De aanvraag kunt u sturen per mail naar: info@stek-wonen.nl of per post naar: Antwoordnummer 206, 2160 VB Lisse.

Als u geen reservesleutel heeft kunt u een slotenmaker bellen. U kunt ook contact opnemen met Stek. Wij sturen dan een monteur langs. De kosten hiervan betaalt u altijd zelf.

Binnen kantoortijd
Binnen kantoortijd stuurt Stek een vakman langs. U betaald in dit geval €30 monteurkosten. De vakman probeert in eerste instantie binnen te komen zonder het slot te vervangen. Als dit niet lukt, zal hij een slot moeten vervangen. Bij de €30 komen dan kosten, afhankelijk van het soort slot. Hieronder vindt u de bijkomende kosten. De monteur beoordeelt welk slot u momenteel heeft.

  • Cilinder: 35,-
  • Cilinderslot: 50-
  • Goalslot: 85,-
  • Oplegslot: 85,-
  • Penslot: 30,-
  • Postkastslotje: 18,61

Buiten kantoortijd
Buiten kantoortijd kunt u ons algemene nummer bellen: 0252 - 430 500. U wordt doorverbonden met onze storingsdienst. Zij kunnen een aannemer sturen. De kosten hiervan zijn hoger dan de kosten binnen kantoortijd. U tekent op voorhand een formulier waarbij u akkoord gaat met de kosten. De kosten worden achteraf berekend.

Als uw badkamer, keuken of toilet in een slechte staat verkeert kan Stek dit komen vervangen. Wij komen eerst bij u langs om de staat te beoordelen. Als het alleen om uiterlijk of datering gaat, dan komen we de badkamer, keuken of toilet niet vervangen. Kapotte onderdelen worden vervangen indien nodig.

Als het een rookmelder van Stek is waar de batterij van moet worden vervangen, dan moet u dit zelf doen. Heeft u een Abonnement Onderhoud dan komt Stek de batterij vervangen. U kunt de reparatie melden via mijnstek

Nee, bij stroomuitval moet u eerst zelf een aantal controles uitvoeren. Misschien hebt u kortsluiting in één van uw apparaten. U kunt dan eerst een stekkerproef uitvoeren. Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting? En schakelt de aardlekschakelaar toch uit? Dat is er waarschijnlijk iets met uw installatie aan de hand? Plant u dan online een reparatieverzoek in via mijnstek. Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparatuur veroorzaakt is, dan zijn wij genoodzaakt de elektricienkosten bij u in rekening te brengen. Voer dus altijd eerst de stekkerproef uit.

Ja, dat kan. De volgende klussen kan Stek voor u doen:

  • CV installeren
  • Anti-inbraakmaatregelen treffen
  • Isolatie aanbrengen
  • 2e toilet installeren
  • Vaste trap aanbrengen
  • Dakraam aanbrengen
  • Elektra aanleggen naar de bergingIndeling van de woning veranderen (plattegrondswijziging).
  • Lichtpunt bij achterdeur (mit elektra op redelijke afstand'

Vul het formulier 'Verzoek verandering' in en stuur dit op naar Stek, Antwoordnummer 206, 2160 VB Lisse (geen postzegel nodig). Wij maken dan een afspraak met u en u ontvangt vervolgens een offerte. Stek zorgt voor een aannemer en regelt de verbouwing. De uitvoering daarvan gebeurt in samenspraak met u.

Voor deze verbouwingen betaalt u maandelijks een huurverhoging of u betaalt het bedrag apart.

Storingen aan uw cv-ketel kunt u rechtstreeks melden aan de installateur die uw ketel onderhoudt. Het telefoonnummer vindt u op de cv-ketel. Buiten kantooruren kunt u alleen bellen als de gehele installatie is uitgevallen.

Belt u met Stek op telefoonnummer 0252 430500. Wij geven u het nummer van de liftinstallateur om ze eruit te halen. De kosten zijn voor u en bedragen ongeveer €200,-.

Een storing of reparatieverzoek kunt u melden door in te loggen op mijnstek. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. In veel gevallen kunt u dan direct een afspraak plannen in de agenda op een tijdstip dat het u uitkomt. Komt u er niet uit, belt u dan met Stek (0252) 430 500.

Bellen buiten kantooruren en tijdens het weekeinde is alleen voor dringende gevallen.

Als u in een door Stek gelabeld seniorencomplex woont kan Stek de volgende aanpassingen uitvoeren:

  • Het aanbrengen van een videofoon;
  • Het aanbrengen van éénhendelkranen;
  • Het plaatsen van een verhoogd toilet;
  • Het aanbrengen van een thermostaatkraan;
  • Het verwijderen van drempels binnen uw woning

Deze aanpassingen zijn niet in alle woningen mogelijk. Bent u geinteresseerd in één van de aanpassingen? Neem gerust contact met ons op. Wij beoordelen voor u of de gewenste veranderingen mogelijk zijn in uw woning

Het vullen van de installatie valt onder het Abonnement Service en Onderhoud. Bent u lid dan komt Stek uw installatie bijvullen. Zo niet, dan dient u de installatie zelf bij te vullen.

U kunt deze reparatieverzoeken bij de gemeente indienen.

Als u een Abonnement Service & Onderhoud heeft, voert Stek veel voorkomende onderhoudswerkzaamheden uit die normaal voor uw eigen rekening zijn. Het abonnement kost 3,69 per maand. U betaalt dit gelijktijdig met de maandelijkse huur. Via mijnstek kunt u eenvoudig lid worden. In de brochure woningonderhouden leest u precies wat u mag verwachten.

Nee, dat kan niet.

U heeft via Stek een glasverzekering. Bel in geval van glasbreuk met:
Samenwerking Glasverzekering 0252-430590.

De glasverzekering kost € 1,50 per maand en wordt samen met de huur maandelijks afgeschreven van uw rekening.

Let op: indien uw woning onder een Vereniging Van Eigenaren (VVE) valt, heeft u een glasverzekering bij de VVE.

Een liftstoring kunt u gelijk doorbellen naar de liftinstallateur. In de lift zelf staat het telefoonnummer van dat bedrijf.

Verstoppingen aan uw riool en dakgoot meldt u rechtstreeks bij Riool.nl op telefoonnummer: 0252 430 560. Voor spoedeisende gevallen kunt u dit nummer ook 's avonds en in het weekend bellen.

Heeft u geen stroom in uw woning of slechts in een gedeelte hiervan? Soms is een stop gesprongen en kunt u deze gemakkelijk weer inschakelen. Lukt dit niet, doe dan de stekkertest. 

Stekkertest
Haal alle apparaten in de woning uit het stopcontact. Dus ook de koelkast, vriezer en cv-ketel. Probeer vervolgens de stop weer omhoog te doen in de meterkast. Blijft de stop nu wel omhoog staan? Dan is er niets mis met de stroomvoorziening in de woning, maar zit er een stroomlek in uw eigen apparatuur. Door stuk voor stuk de stekker van de apparaten weer terug te plaatsen kunt u zien welk elektrisch apparaat een defect of stroomlek heeft.

Springt de stop ook naar beneden als u alle stekkers uit het stopcontact heeft gehaald? Belt u dan met Stek, wij maken een afspraak met u voor een servicemonteur. Komt een servicemonteur langs en blijkt dat de storing wel in uw apparatuur zit, dan moet u de gemaakte kosten zelf betalen.