Bestuursreglement

Page 1

Bestuursreglement Woonstichting Stek Vastgesteld tijdens de vergadering van de Raad van Commissarissen op 22 april 2021

Artikel 1 - Definities In dit reglement wordt verstaan onder: a. Aedes: de vereniging Aedes, vereniging van woningcorporaties; b. Bestuur: het bestuur van de Stichting; c. Bestuurder: een lid van het Bestuur; d. Bijlage: een bijlage bij dit reglement; e. BTIV: Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting 2015; f. Huurdersorganisaties: de huurdersorganisaties zoals bedoeld in artikel 1 van de Wet op het overleg huurders verhuurder; g. Gemeenten: de gemeente(n) waarin de Stichting feitelijk werkzaam is; h. Governancecode: de Governancecode woningcorporaties 2015 of zoals deze op enig moment luidt; i. RvC: de raad van commissarissen van de Stichting als bedoeld in artikel 1 b van de Statuten; j. Statuten: de statuten van de Stichting; k. Stichting: Woonstichting Stek; l. VTW: de Vereniging van Toezichthouders in Woningcorporaties; m. Website: de website van de Woonstichting Stek; n. Wet: Woningwet;

Artikel 2 - Status en inhoud reglement 1. Dit reglement is opgesteld ter uitwerking van en in aanvulling op de statuten. 2. Onverminderd het bepaalde in dit reglement zal iedere bestuurder voor zijn functioneren als uitgangspunt nemen de geldende Governancecode. In dit reglement zijn de principes uit de Governancecode zoveel mogelijk verwerkt. 3. Het Bestuur en iedere bestuurder afzonderlijk is gehouden tot naleving van dit reglement en de Governancecode. 4. Dit reglement wordt op de Website geplaatst. 5. Waar dit reglement strijdig is met Nederlands recht of de Statuten, prevaleren deze laatste. Waar dit reglement verenigbaar is met de Statuten, maar strijdig met Nederlands recht, prevaleert dit laatste. 6. Bij dit reglement behoren in ieder geval de volgende (beleids-)documenten, die ten kantore van de Stichting zullen worden gehouden: a. procedure werving, selectie en (her)benoeming van bestuurders; b. het reglement financieel beleid en beheer; c. het treasurystatuut; d. het investeringsstatuut; e. het verbindingenstatuut f. het procuratiereglement; g. beleidskader Governance, Risicomanagement en Compliance

Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

1/8


Artikel 3 - Samenstelling, werving, selectie en (her)benoeming 1. In de samenstelling van het Bestuur en de werving, selectie en (her)benoeming van de bestuurders wordt voorzien door de RvC op de wijze zoals geregeld in artikel 4 van de Statuten en de artikelen 12 en 13 van het reglement van de RvC. 2. De benoeming van een bestuurder geschiedt onverlet diens arbeidsrechtelijke positie voor een periode van vier jaar. Bestaande afspraken worden gerespecteerd. 3. Indien het Bestuur bestaat uit meerdere bestuurders, dan verleent de RvC aan één van de leden de titel van voorzitter van het Bestuur. 4. Bij ontstentenis of belet van één of meerdere bestuurders, wordt de RvC onverwijld geïnformeerd.

Artikel 4 - Introductieprogramma, opleiding en training 1. Alle bestuurders volgen na benoeming een introductieprogramma waarin de relevante aspecten van de functie aan bod komen. In het introductieprogramma wordt in ieder geval aandacht besteed aan de volgende zaken: a. de verantwoordelijkheden van een bestuurder; b. de risico’s die zijn verbonden aan het werk als bestuurder; c. algemene financiële en juridische zaken; d. de financiële verslaggeving; e. kennis over volkshuisvesting; f. opleiding en educatie; g. de Governancecode woningcorporaties en de naleving daarvan; h. de voorbeeldfunctie van een bestuurder. 2. Alle bestuurders zijn gehouden hun kennis steeds te blijven ontwikkelen door middel van training en opleiding, waarbij aandacht wordt besteed aan gewenst gedrag. Het Bestuur is zelf verantwoordelijk voor het goed uitoefenen van zijn taken en verantwoordelijkheden. In dat kader beoordeelt het Bestuur jaarlijks op welke onderdelen zijn leden gedurende hun zittingsperiode behoefte hebben aan nadere training en opleiding. 3. Op de training en opleiding van bestuurders is de Permanente Educatie-systematiek van toepassing zoals vastgelegd in het ‘Reglement permanente educatie’ van Aedes of een vervanging daarvan. In het jaarverslag worden de door bestuurders behaalde Permanente Educatie-punten vermeld.

Artikel 5 - Tegenstrijdig belang 1. De Stichting verstrekt bestuurders geen persoonlijke leningen of garanties of andere financiële voordelen die niet vallen onder het beloningsbeleid zoals voorzien in de Statuten en/of reglementen van de Stichting. Bestuurders zijn verantwoordelijk voor het voorkomen van belangenverstrengeling en dienen ook de schijn daarvan te vermijden. Bestuurders mogen onder geen voorwaarde activiteiten ontplooien die in concurrentie treden met de Stichting, schenkingen aannemen van de Stichting en haar relaties, of derden op kosten van de Stichting voordelen verschaffen. De in dit artikel vermelde eisen worden voorzien van normen vastgelegd in de integriteitscode van de Stichting. 2. Een Bestuurder heeft in ieder geval een (potentieel) tegenstrijdig belang indien: a. de Stichting voornemens is een transactie aan te gaan met de betreffende Bestuurder en/of een rechtspersoon of onderneming waarin betreffende Bestuurder persoonlijk een materieel financieel belang houdt; b. de Stichting voornemens is een transactie aan te gaan met een rechtspersoon of onderneming waarvan de betreffende Bestuurder, diens echtgenoot, geregistreerde partner of een andere levensgezel, pleegkind of bloed- of aanverwant tot in de tweede graad een bestuurs- of toezichthoudende functie vervult, met uitzondering van rechtspersonen welke als een verbinding van de Stichting kwalificeren; Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

2/8


c. de RvC heeft geoordeeld dat een tegenstrijdig belang bestaat, of geacht wordt te bestaan. 3. Bestuurders melden een (potentieel) tegenstrijdig belang onmiddellijk aan de voorzitter van de RvC en de overige RvC leden. Daarbij geeft de betreffende Bestuurder inzicht in alle relevante informatie, inclusief de relevante informatie inzake zijn echtgenoot, geregistreerde partner of een andere levensgezel, pleegkind en bloed- en aanverwanten tot in de tweede graad. 4. Ingeval een Bestuurder een (potentieel) tegenstrijdig belang meldt aan de voorzitter van de RvC en overige leden conform het bepaalde in lid 3, treden deze laatsten zo spoedig mogelijk met de betreffende Bestuurder in overleg omtrent de wijze waarop hij het tegenstrijdig belang zal voorkomen danwel zal beëindigen. 5. Indien de RvC van oordeel is dat er sprake is van een structureel tegenstrijdig belang, zal de betreffende Bestuurder aftreden. Indien de betrokken Bestuurder niet eigener beweging aftreedt, neemt de RvC een daartoe strekkend besluit. 6. Bestuurders geven geen majeure privé opdrachten aan leveranciers van Stek

Artikel 6 - Taken en bevoegdheden 1. Het Bestuur is belast met het besturen van de Stichting en is verantwoordelijk voor de naleving van alle relevante wet- en regelgeving en de realisatie van zijn doelstellingen, de strategie, de financiering en het beleid en de daaruit voortvloeiende resultatenontwikkeling, alsmede het beleid ten aanzien van deelnemingen van de Stichting. Het Bestuur legt hierover verantwoording af aan de RvC. 2. Het Bestuur legt in het strategisch ondernemingsplan vast wat hij ziet als zijn maatschappelijke, operationele en financiële doelen. Dit strategisch ondernemingsplan wordt goedgekeurd door de RvC en vastgesteld door het Bestuur. De vastgestelde doelen zijn de uitkomst van een zorgvuldig en transparant proces waarbij de Stichting de mening betrekt van belanghebbenden, waaronder de (toekomstige) bewoners, Huurdersorganisaties, de Gemeenten en de Ondernemingsraad. De Stichting is eindverantwoordelijk voor de afweging van belangen en de keuzes die op basis daarvan worden gemaakt. 3. In een beleidsdocument wordt de visie neergelegd die het Bestuur heeft op het besturen van de Stichting. Daarbij wordt ingegaan op de verantwoordelijkheid voor het realiseren van de doelstellingen, de strategie, het beleid, de financiering en de onderlinge wisselwerking en rollen. In dit beleidsdocument wordt de visie van de RvC als bedoeld in het reglement van de RvC ook verankerd. In het ondernemingsplan wordt tevens aandacht besteedt aan de zaken die betrekking hebben op het extern overleg als bedoeld in artikel 13. 4. Het Bestuur draagt zorg voor het intern en extern communiceren van kernwaarden en zorgt voor bekendheid van de Governancecode. 5. Het Bestuur draagt actief bij aan voorwaarden die goede besluitvorming mogelijk maken, zoals onderling respect, goed luisteren, een open oog voor andere invalshoeken, met als doel te komen tot gezamenlijke opvattingen; 6. Het Bestuur streeft een cultuur na en schept voorwaarden voor het zorgvuldig voorbereiden en nemen van besluiten en voor het uitoefenen van toezicht daarop door de RvC. Daarbij zijn onder meer de volgende aspecten van belang: a. informatie en documentatie zijn voor Bestuur en de RvC tijdig beschikbaar; b. er is voldoende tijd voor discussie, in het bijzonder wanneer het gaat om belangrijke, complexe en/of strategische besluiten; c. er worden duidelijke afspraken gemaakt over proces, planning en wijze van uitvoering; d. afwegingen die een rol hebben gespeeld bij de besluitvorming worden goed vastgelegd ten behoeve van navolgbaarheid van besluitvorming; e. tijdige communicatie met de RvC en evaluatie na de besluitvorming; Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

3/8


f.

het Bestuur vermijdt tegenstrijdige belangen en gehechtheid aan eerdere besluitvorming; g. het Bestuur zorgt voor voldoende ruimte en vrijheid om beslissingen uit het verleden – in de context van toen genomen – ter discussie te stellen. 7. Het Bestuur brengt de risico’s die verband houden met de activiteiten van de Stichting in kaart en hanteert een inzichtelijk beleid voor het beheersen van die risico’s, waarbij het in ieder geval gaat over het opdrachtgeverschap van de Stichting, het sluiten van contracten, samenwerkingsverbanden en/of grote transacties met derden.

Artikel 7 - Toezicht- en toetsingskader en beleidsstukken 1. Het toezichtskader voor de Stichting is hetgeen uit de wet- en regelgeving blijkt. Als toetsingskader hanteert het Bestuur die documenten waaraan de maatschappelijke en financiële prestaties van de Stichting kunnen worden getoetst. 2. Het toetsingskader van de Stichting wordt in samenspraak tussen Bestuur en RvC vastgesteld en bevat onder meer de volgende reglementen en beleidsstukken: a. de Statuten; b. het reglement van de RvC met bijlagen en het reglement Bestuur met bijlagen; c. het reglement financieel beleid en beheer; d. het ondernemingsplan; e. (meerjaren)begroting; f. het treasurystatuut; g. het investeringsstatuut; h. het verbindingsstatuut; i. het procuratiereglement. 3. In het treasurystatuut wordt in ieder geval beschreven het renterisico, het beschikbaarheidsrisico en het tegenpartijrisico. Uitgangspunt is daarnaast dat treasury van de Stichting geen winstoogmerk heeft maar ten dienste van het risicobeleid staat. 4. In het procuratiereglement wordt in ieder geval vastgelegd hoe wordt omgegaan met: 5. bevoegdheden ingeval van ontstentenis of belet; 6. tekenbevoegdheid voor het aangaan van verplichtingen. 7. De vaststelling van het reglement financieel beleid en beheer geschiedt onder voorbehoud van goedkeuring door de minister belast met de zorg voor de volkshuisvesting.

Artikel 8 - Schorsing, ontslag en aftreden 1. Schorsing, ontslag en aftreden van Bestuurders geschiedt op de wijze zoals voorzien in artikelen 4 en 6 van de Statuten. 2. Over een eventueel te communiceren schorsing of ontslag zullen tevoren door de RvC, het betreffende lid en het Bestuur een te volgen gedragslijn worden overeengekomen.

Artikel 9 - Bezoldiging en onkostenvergoeding 1. Bestuurders worden bezoldigd voor de uitoefening van hun functie. De bezoldiging en de overige arbeidsvoorwaarden van Bestuurders wordt door de RvC vastgesteld met in achtneming van artikel 4 lid 10 van de Statuten. 2. De kosten verband houdende met introductieprogramma’s, training en opleiding, komen voor rekening van de Stichting.

Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

4/8


Artikel 10 - Vergaderingen en besluitvorming 1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 7 lid 3 en 4 van de Statuten geldt ten aanzien van de vergadering en besluitvorming van het Bestuur het bepaalde in dit artikel 11. 2. Het Bestuur streeft een cultuur na en schept voorwaarden voor het zorgvuldig voorbereiden en nemen van besluiten en voor het uitoefenen van toezicht daarop. 3. Het Bestuur informeert de voorzitter van de RvC vooraf over geplande absentie van Bestuurders langer dan vijftien achtereenvolgende werkdagen en over ongeplande absentie van Bestuurders langer dan vijf werkdagen. 4. Indien het Bestuur bestaat uit meerdere Bestuurders, overlegt het Bestuur als geheel minimaal eenmaal per maand, doch tevens zo vaak als noodzakelijk wordt geacht door een lid van het Bestuur. Van dit overleg worden notulen gemaakt. Het secretariaat van het Bestuur verzorgt de notulen van de overleggen. In de regel zullen deze worden vastgesteld tijdens de eerstvolgende vergadering. Indien echter alle leden van het Bestuur met de inhoud van de notulen instemmen, kan de vaststelling daarvan ook eerder plaatsvinden. De notulen worden ten blijke van hun vaststelling ondertekend door de Bestuurders. 5. Conform het bepaalde in artikel 27 van de Wet en nader uitgewerkt in het BTIV zijn bepaalde besluiten onderworpen aan de goedkeuring van de minister belast met de zorg voor de volkshuisvesting. 6. Indien de RvC (voorafgaande) goedkeuring heeft verleend aan bestuursbesluiten, zoals bedoeld in artikel 7 lid 4 van de Statuten maakt de RvC hiervan melding in het jaarverslag. 7. Indien het Bestuur uit meerdere Bestuurders bestaat, worden besluiten genomen met gewone meerderheid van stemmen. In geval de stemmen staken, wordt het voorgenomen besluit voorgelegd aan de RvC.

Artikel 11 - Informatievoorziening en relatie met de RvC 1. Het Bestuur verschaft de RvC tijdig en (zo mogelijk) schriftelijk informatie over de feiten en ontwikkelingen aangaande de Stichting die de RvC nodig mocht hebben voor het naar behoren uitoefenen van zijn taak en ten behoeve van (het toezicht op) de risicobeheersing, waaronder: a. risicoanalyses van de operationele en financiële doelstellingen; b. de financiële verslaggeving; c. periodieke monitoring en rapportages waarmee al gedurende een jaar inzicht wordt gegeven in de (financiële) prestaties van de Stichting; d. criteria die worden gehanteerd bij het aangaan en beëindigen van contracten en/of samenwerkingsverbanden met derden; e. criteria die worden gehanteerd bij het doen van (des)investeringen in vastgoed; f. vergelijkend benchmarks (waaronder in ieder geval de Aedes-benchmark), waarbij de prestaties van de Stichting worden vergeleken met andere corporaties; g. inzicht in en toezicht op de soft controls en gedragsbeïnvloedende omstandigheden op het persoonlijk functioneren van medewerkers. h. monitoring waaruit blijkt dat het Bestuur de risico’s voor de komende periode voorziet en daarop acteert. 2. Elke Bestuurder is verplicht de voorzitter van de RvC de informatie te verschaffen die nodig is voor de vaststelling en het bijhouden van zijn nevenfuncties. Het door een Bestuurder aanvaarden van een nevenfunctie die gezien aard of tijdsbeslag van betekenis is voor de uitoefening van de taak van Bestuurder behoeft de voorafgaande goedkeuring van de RvC. 3. Het Bestuur woont de vergaderingen van de RvC bij, tenzij dit op grond van de Statuten of het reglement van de RvC is uitgesloten.

Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

5/8


Artikel 12 - Intern en extern overleg 1. Het Bestuur legt vast wie als belanghebbende partijen worden beschouwd en onderhoudt contact met hen. Het Bestuur gaat periodiek na of hij met alle relevante belanghebbenden in gesprek is. 2. Het Bestuur voert overleg met de eigen in zijn woningmarktregio werkzame Huurdersorganisaties en bewonerscommissies en de ondernemingsraad. Het overleg heeft onder meer betrekking op de betaalbaarheid, de voorgenomen werkzaamheden en welke bijdrage daarmee wordt beoogd aan de uitvoering van het volkshuisvestingsbeleid dat in de desbetreffende regio geldt. 3. Het Bestuur schept randvoorwaarden om te komen tot sterke en professionele Huurdersorganisaties. 4. Het Bestuur respecteert de rol van de Gemeenten, voert daarmee overleg en maakt prestatieafspraken over de bijdrage die de Stichting levert aan de uitvoering van het in de betrokken Gemeenten geldende volkshuisvestingsbeleid. 5. Overige als belanghebbend beschouwde partijen worden actief betrokken bij (de vormgeving van) het beleid van de Stichting en de behaalde prestaties. Het Bestuur publiceert in het jaarverslag wie en hoe met de belanghebbenden overleg heeft gevoerd. 6. Het Bestuur treedt ten minste eenmaal per jaar in overleg met de RvC over de omgang met, en de participatie en invloed van belanghebbenden. 7. In het jaarverslag wordt aan de onderwerpen als bedoeld onder lid 1 tot en met 6 van dit artikel ruim aandacht besteed. 8. Het Bestuur informeert de RvC over de relevante onderwerpen die aan de orde zijn geweest tijdens het overleg met de Huurdersorganisaties en de ondernemingsraad.

Artikel 13 - Verantwoording en evaluatie 1. Het Bestuur legt verantwoording af aan de RvC over zijn handelen in hoedanigheid als Bestuur van de Stichting op de wijze zoals omschreven in de Statuten en dit reglement. 2. In het jaarverslag rapporteert het Bestuur over de gerealiseerde maatschappelijke, operationele en financiële resultaten van de Stichting. Daarbij wordt ook aandacht gegeven aan de doelmatigheid van de Stichting en de mate waarin de Stichting in staat is haar maatschappelijke taak op langere termijn te vervullen. Het jaarverslag wordt na vaststelling door de RvC openbaar gemaakt door plaatsing op de Website. 3. Conform het bepaalde in de Wet, wordt in het jaarverslag: a. een opgave van de nevenfuncties van de Bestuurders en van leden van de RvC opgenomen; b. een afzonderlijk verslag van de RvC opgenomen van de wijze waarop in het jaarverslag toepassing is gegeven aan het bepaalde bij en krachtens de artikelen 26, 31, eerste en tweede lid, en 35, derde lid van de Wet, en van de naleving in dat verslagjaar van het bepaalde bij en krachtens artikel 30 van de Wet; c. afzonderlijk verslag gedaan ten aanzien van de verbonden ondernemingen ten aanzien van bovenstaande punten. 4. Conform het bepaalde in de Governancecode, wordt in het jaarverslag: a. een samenvatting opgenomen uit het verslag dat het Bestuur aan de RvC uitbrengt over ingediende klachten bij toegelaten instelling; b. melding gemaakt van de in het verslagjaar behaalde PE-punten van zowel het Bestuur als de RvC; c. door het Bestuur gerapporteerd over de gerealiseerde maatschappelijke, operationele en financiële resultaten van de toegelaten instelling. Daarbij wordt ook aandacht gegeven aan de doelmatigheid van de toegelaten instelling (efficiëntie) en de mate waarin de Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

6/8


d. e. f. g. h. i. j. k. l. m. n.

o. p.

toegelaten instelling in staat is haar maatschappelijke taak op langere termijn te vervullen (continuïteit); de taakverdeling van het Bestuur, indien het Bestuur uit meerdere leden bestaat, opgenomen; het beloningsbeleid, inclusief de beloning van het Bestuur gepubliceerd; door de RvC gerapporteerd over het proces van de jaarlijkse beoordeling van de Bestuurder(s); door de RvC een verslag van de werkzaamheden in dat verslagjaar gepubliceerd; de honorering van leden van de RvC vermeld; de gevolgde procedure van werving en selectie van leden van het Bestuur en RvC verantwoord; het rooster van aftreden van de RvC gepubliceerd; de vaststelling van de RvC of de leden van de RvC onafhankelijk toezicht kunnen houden gemeld; de samenstelling van de commissies, het aantal vergaderingen en de belangrijkste onderwerpen die op de agenda stonden vermeld; aan de dialoog met belanghebbende partijen ruim aandacht besteed; door het Bestuur verantwoording afgelegd over de risico’s die het Bestuur in kaart heeft gebracht die verband houden met de activiteiten van de Stichting en het beleid voor het beheersen van die risico’s; het selectieproces van de externe accountant door de RvC toegelicht, alsmede de redenen die aan de wisseling van de externe accountant ten grondslag liggen; melding gemaakt van de belangrijkste conclusies door de RvC omtrent de beoordeling van het functioneren van de externe accountant.

Artikel 14 - Visitatie 1. De Stichting laat haar maatschappelijke prestaties minimaal eens per vier jaar onderzoeken door een door de Stichting Visitatie Woningcorporaties Nederland geaccrediteerd visitatiebureau. 2. Het visitatierapport wordt op de Website geplaatst, samen met een reactie daarop van het Bestuur en de RvC. Het visitatierapport wordt besproken met de Huurdersorganisaties en het college van Burgemeester en Wethouders van de Gemeenten als belanghebbenden. 3. Het Bestuur zendt het visitatierapport, vergezeld van de reactie van de RvC daarop als bedoeld in lid 2, binnen zes weken aan de minister belast met de zorg voor de volkshuisvesting, alle belanghebbenden en degenen die in het kader van het onderzoek hun zienswijze hebben gegeven.

Artikel 15 - Integriteitscode 1. Het Bestuur zorgt voor een interne integriteitscode met normen en waarden die medewerkers van de Stichting in acht moeten nemen. 2. De integriteitscode wordt op de Website gepubliceerd.

Artikel 16 - Klokkenluidersregeling Het Bestuur draagt er zorg voor dat werknemers zonder gevaar voor hun rechtspositie de mogelijkheid hebben te rapporteren over vermeende onregelmatigheden van algemene, operationele en financiële aard binnen de Stichting aan het Bestuur of een door hem aangewezen functionaris. Vermeende onregelmatigheden die het functioneren van het Bestuur betreffen worden gerapporteerd aan de voorzitter van de RvC. Het voorgaande wordt geregeld in een meldregeling voor misstanden , welke wordt vastgesteld door het Bestuur en ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de RvC. Na vaststelling wordt de meldregeling op de Website gepubliceerd. Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

7/8


Artikel 17 - Bestuurssecretaris en controller 1. De bestuurssecretaris en de controller functioneren onder de arbeidsrechtelijke verantwoordelijkheid van het Bestuur. 2. Het Bestuur informeert de RvC over de voorgenomen benoeming van zowel de bestuurssecretaris als van de controller. 3. Het Bestuur dient goedkeuring te verkrijgen van de RvC voor het besluit tot benoeming van de bestuurssecretaris en de controller. 4. Een besluit tot schorsing of ontslag van de bestuurssecretaris en de controller wordt niet genomen voordat goedkeuring van de RvC is verkregen.

Artikel 18 - Geheimhouding Iedere Bestuurder dient ten aanzien van alle informatie en documentatie verkregen in het kader van zijn functie de nodige discretie en, waar het vertrouwelijke informatie betreft, geheimhouding te betrachten. Bestuurders zullen geen vertrouwelijke informatie buiten de kring van het Bestuur of de RvC brengen, tenzij is vastgesteld dat deze informatie door de Stichting is geopenbaard of op andere wijze ter beschikking van het publiek is gekomen. Deze verplichting strekt zich mede uit na beëindiging van het lidmaatschap van het Bestuur.

Artikel 19 - Slotbepalingen 1. Indien een van de bepalingen uit dit reglement niet of niet langer geldig is, tast dit de geldigheid van de overige bepalingen niet aan. De RvC zal de ongeldige bepalingen vervangen door geldige bepalingen waarvan het effect, gelet op de inhoud en strekking daarvan zoveel mogelijk overeenstemt met dat van de ongeldige bepalingen. 2. De wijziging van dit reglement geschiedt bij besluit van het Bestuur na goedkeuring van de RvC. Van een dergelijk besluit wordt melding gemaakt in het jaarverslag.

Versie 01-04-2021 Bestuursreglement Woonstichting Stek

8/8


Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.