Home > Ik huur > Abonnement Service & Onderhoud

Abonnement Service & Onderhoud

Stel, u heeft een lekkende kraan, wat doet u? Lost u het zelf op of belt u een loodgieter?

Als u lid wordt van het Abonnement Service & Onderhoud hoeft u zich hier voortaan niet meer druk om te maken. Het is een service, waarbij wij tegen een maandelijkse betaling kleine reparaties voor u uitvoeren die normaal gesproken voor uw rekening komen.

U kunt zich voor dit abonnement aanmelden via Mijn Stek.


Veelgestelde vragen

  • Hoe zeg ik mijn Abonnement Service & Onderhoud op?

    Stuur een e-mail naar info@stek-wonen.nl of stuur uw opzegging per brief naar Stek, Postbus 126, 2160 AC Lisse. 1 maand opzegtermijn

  • Ik heb geen Abonnement Service & Onderhoud. Kan ik wel een APK krijgen?

    Nee, dat kan niet. Stek biedt deze gratis service aan voor abonnees. U kunt wel eenvoudig een Abonnement Service & Onderhoud afsluiten via Mijn Stek. Daar vindt u ook de lidmaatschapskosten.

  • Kan ik via Mijn Stek een afspraak maken voor de APK?

    Ja. Ga daarvoor naar Mijn Stek, log in en klik op: “Reparatieverzoek indienen” - “Gehele woning” – “APK bij service abonnement” – “Afspraak inplannen”.

  • Moet ik thuisblijven voor een APK? En hoe lang duurt dat?

    Ja, wij moeten ook in de woning een aantal zaken controleren. Daarvoor moet er iemand thuis zijn om de deur te openen. De APK duurt gemiddeld twee uur.

  • Voert Stek binnenshuis reparaties uit?

    Als u een Abonnement Service & Onderhoud heeft, voert Stek veel voorkomende onderhoudswerkzaamheden uit die normaal voor uw eigen rekening zijn. Het abonnement kost € 5,30 per maand. U betaalt dit gelijktijdig met de maandelijkse huur. Via Mijn Stek kunt u eenvoudig lid worden. In de brochure Uw woning onderhouden leest u precies wat u mag verwachten.

  • Wat doe ik als een van de ruiten in mijn huurwoning is gebroken?

    Heeft u via Stek een glasverzekering? Bel in geval van glasbreuk met:
    Samenwerking Glasverzekering (0800) 0226100.

    Als u nog geen glasverzekering heeft, moet u het herstel zelf regelen en zijn de kosten voor uw rekening.

    U kunt via Stek natuurlijk een glasverzekering afsluiten, dit kan eenvoudig door in te loggen op Mijn Stek.

    Wat kost de glasverzekering via Stek?

    De glasverzekering kost € 1,50 per maand en wordt samen met de huur maandelijks afgeschreven van uw rekening. Via Mijn Stek kunt u zich eenvoudig aanmelden voor de glasverzekering.

  • Wat houdt het Abonnement Service & Onderhoud in?

    Met dit abonnement garanderen wij dat een aantal veel voorkomende onderhoudswerkzaamheden die u normaal zelf moet (laten) uitvoeren door Stek worden gedaan. Het kost u € 5,30 per maand. U betaalt dit bedrag gelijktijdig met de huur. Via Mijn Stek kunt u eenvoudig lid worden. In de brochure Uw woning onderhouden leest u precies wat u mag verwachten.

    Hoe word ik lid van het Abonnement Service & Onderhoud?
    U kunt zich aanmelden voor het Abonnement Service & Onderhoud door in te loggen op Mijn Stek. In de brochure Uw woning onderhouden leest u precies wat u mag verwachten.

    Wat kost het Abonnement Service & Onderhoud per maand?
    Het kost u € 5,30 per maand. U betaalt dit bedrag gelijktijdig met de huur. Via Mijn Stek kunt u eenvoudig lid worden. U kunt het abonnement maandelijks opzeggen.

  • Wat is een APK voor woningen?

    De APK is een uitbreiding op het bestaande Abonnement Service & Onderhoud. Met dit abonnement worden de klussen waar de huurder normaliter zelf verantwoordelijk voor is, door Stek gedaan. Stek beveelt deze gratis keuring wel aan.

    Hoe vaak vindt een APK plaats?

    Eén keer per twee jaar voeren wij een APK uit. Dit is vrijblijvend en alleen bedoeld voor huurders met een Abonnement Service & Onderhoud. Dit abonnement is eenvoudig af te sluiten via Mijn Stek.

  • Wat wordt gecontroleerd bij een APK?

    Wij controleren alle zaken die in het Abonnement Service & Onderhoud zijn ondergebracht. Dit zijn de reparaties waar u zelf, volgens de wet, verantwoordelijk voor bent. Wij hebben een overzicht gemaakt van deze reparaties, de checklist vindt u op onze website.

  • Worden reparaties bij de APK gelijk gemaakt?

    Nee. Wij maken daarvoor apart met u een afspraak.

  • Wat doe ik als een van de ruiten in mijn huurwoning is gebroken?

    Heeft u via Stek een glasverzekering? Bel in geval van glasbreuk met:
    Samenwerking Glasverzekering (0800) 0226100.

    Als u nog geen glasverzekering heeft, moet u het herstel zelf regelen en zijn de kosten voor uw rekening.

    U kunt via Stek natuurlijk een glasverzekering afsluiten, dit kan eenvoudig door in te loggen op Mijn Stek.

    Wat kost de glasverzekering via Stek?

    De glasverzekering kost € 1,50 per maand en wordt samen met de huur maandelijks afgeschreven van uw rekening. Via Mijn Stek kunt u zich eenvoudig aanmelden voor de glasverzekering.