Home > Ik huur > Betalen

Betalen

De huur (inclusief de bijkomende kosten) betaalt u voor de eerste van iedere maand. Dit kan automatisch. Dit is de handigste manier, u betaalt altijd op tijd en kunt het niet vergeten.


Veelgestelde vragen

  • Hoe geef ik een wijziging van mijn rekeningnummer door?

    U kunt een wijziging van uw bankrekeningnummer uitsluitend doorgeven via een ondertekend SEPA formulier. Deze kunt u vinden op onze website: link naar Sepa formulier

  • Hoe geef ik mijn gewenste betaalwijze door?

    Dat kunt u aan ons doorgeven door het SEPA formulier in te vullen en te ondertekenen. Het SEPA formulier vindt u via deze link: SEPA formulier.

  • Hoe stop ik mijn automatische incasso?

    Als u uw huur niet meer per automatische incasso wilt betalen ontvangen wij graag hiervoor ingevuld SEPA formulier van u. U betaalt dan vervolgens zelf handmatig. U ontvangt geen acceptgiro's van ons.

  • Ik ben het niet eens met de huurprijs in relatie tot de onderhoudsstaat van de woning, wat kan ik doen?

    U kunt dit schriftelijk kenbaar maken bij Stek. Stek neemt uw brief in behandeling.

  • Ik heb meerdere schulden, wat kan ik doen?

    U kunt hiervoor contact opnemen met de ISD via telefoonnummer 0800-9567000. Ook kunt u bij uw eigen gemeente terecht op het lokaal loket. 

  • Mag ik contant betalen?

    Nee, uit veiligheidsoverwegingen nemen wij geen contant geld aan.

  • Wanneer moet ik de huur betalen?

    Stek incasseert de huur op de 1e werkdag van de maand. Het is niet mogelijk om de dag van afschrijving te kiezen. Indien u geen automatische incasso heeft, moet de huur de 1e van de maand door ons ontvangen zijn.

  • Wat is mijn huursaldo?

    Als u inlogt op Mijn Stek kunt u bij "Mijn financiën" zien of u nog openstaande posten heeft.