Home > Ik huur > Betalen

Betalen

De huur (inclusief de bijkomende kosten) betaalt u voor de eerste van iedere maand. Dit kan automatisch. Dit is de handigste manier, u betaalt altijd op tijd en kunt het niet vergeten.


Veelgestelde vragen

  • Hoe geef ik een wijziging van mijn rekeningnummer door?

    U kunt een wijziging van uw bankrekeningnummer uitsluitend doorgeven via een ondertekend SEPA formulier. Deze kunt u vinden op onze website: link naar Sepa formulier

  • Hoe geef ik mijn gewenste betaalwijze door?

    Dat kunt u schriftelijk aan ons doorgeven. Vergeet niet uw bankrekeningnummer te vermelden.

  • Hoe stop ik mijn automatische incasso?

    Als u uw huur niet meer per automatische incasso wilt betalen ontvangen wij graag hiervoor een ondertekend briefje van u. U betaalt dan vervolgens zelf handmatig. U ontvangt geen acceptgiro's van ons.

  • Ik ben het niet eens met de huurprijs in relatie tot de onderhoudsstaat van de woning, wat kan ik doen?

    U kunt dit schriftelijk kenbaar maken bij Stek. Stek neemt uw brief in behandeling.

  • Ik ben mijn acceptgiro kwijt, kan Stek mij nogmaals een acceptgiro toesturen?

    Nee dat kan niet omdat Stek niet zelf de acceptgiro's print. Als u uw acceptgiro kwijt bent dan kunt u onder vermelding van uw naam, adres en de maand de huur via een overboeking naar ons overmaken.

  • Ik heb een vraag over schuldsanering, bij wie kan ik terecht?

    U kunt hiervoor contact opnemen met de ISD via telefoonnummer 0800-9567000. Ook kunt u bij uw eigen gemeente terecht op het lokaal loket. Heeftu huurschuld? Neem dan contact op met onze woonconsulent via ons telefoonnummer 0252-430500. De woonconsulent kijkt samen met u op welke manier u de huurschuld kunt aflossen.

  • Kan ik de dag van afschrijving kiezen?

    Nee, wij schrijven de huur af op de 1e werkdag van de maand.

  • Mag ik contant betalen?

    Nee, uit veiligheidsoverwegingen nemen wij geen contant geld aan.

  • Wanneer incasseert Stek de huur?

    Stek incasseert de huur op de eerste werkdag van de maand.

  • Wat is mijn huursaldo?

    Als u inlogt op Mijn Stek kunt u bij "Mijn financiën" zien of u nog openstaande posten heeft.