Home > Ik huur > Verwarmingskosten

Verwarmingskosten

Woont u in een flat of appartement en heeft u blokverwarming? Dan betaalt u als onderdeel van de maandelijkse huur een voorschotbedrag voor uw individuele verwarming. De door u betaalde voorschotten rekenen wij één keer per jaar met u af.

Naast de afrekening die u van ons ontvangt, krijgt u ook een gespecificeerde afrekening van Ista Nederland. Ista registreert in uw woongebouw het energieverbruik met kostenverdeelmeters of een individuele Gigajoule meter.

In de begeleidende brief bij de afrekening staat een algemene toelichting en vindt u ook de contactgegevens van Ista Nederland.

Ook vertellen wij u in deze brief of wij uw maandelijkse voorschot aanpassen voor het nieuwe jaar.


Veelgestelde vragen

  • De installateur is langs geweest en heeft geconstateerd dat er iets vervangen moet worden (radiator, ketel, expansievat) en ik heb nog niets gehoord. Wat moet ik doen?

    Meldt dit bij Stek via een e-mail naar info@stek-wonen.nl. Of bel naar Stek 0252-430500. Wij nemen contact op met de installateur.

  • Er zit een metertje op mijn radiator (ISTA), hoe werkt dat?

    Deze radiatormeter meet de temperatuur van de radiator en van uw woonruimte. Afhankelijk van het type meter wordt de stand op afstand uitgelezen, of komt er een meteropnemer bij u langs. Hier krijgt u tijdig bericht van.
  • Ik wil bezwaar maken tegen de afrekening van de Stook- en Servicekosten. Hoe doe ik dat?

    U kunt uw bezwaar bij Stek indienen. Stuur hiervoor een e-mail naar info@stek-wonen.nl of stuur uw bezwaar per brief naar Stek, Postbus 126, 2160 AC Lisse. 

  • Is de Warmtewet op mijn woning van toepassing?

    Alleen woningen in een appartementencomplex die een gezamenlijke verwarmingsketel hebben vallen onder de Warmtewet.

    Ik heb een eigen cv-ketel. Geldt de Warmtewet dan ook voor mij?

    Nee, alleen bewoners met een gezamenlijke verwarmingsketel (blokverwarming) hebben te maken met de Warmtewet.

  • Mijn CV installatie moet bijgevuld worden, doet Stek dit voor mij?

    Het vullen van de installatie valt onder het Abonnement Service en Onderhoud. Bent u lid dan komt Stek uw installatie bijvullen. Zo niet, dan dient u de installatie zelf bij te vullen.
  • Waar kan ik een storing aan mijn cv-ketel melden?

    Storingen aan uw cv-ketel kunt u rechtstreeks melden aan de installateur die uw ketel onderhoudt. Het telefoonnummer vindt u op de cv-ketel. Buiten kantooruren kunt u alleen bellen als de gehele installatie is uitgevallen.

     

    LET OP:  Heel Warmond heeft een contract bij de Energiewacht.

  • Waarom een Warmtewet?

    De Warmtewet is er op gericht om iedereen die warmte krijgt via blokverwarming extra te beschermen. U heeft bij deze vormen van warmtelevering namelijk geen mogelijkheid om over te stappen naar een andere energieleverancier. Uw gebouw wordt namelijk via één centraal systeem verwarmd, en dat betekent dat het gas of de warmte voor dit systeem ook door één energieleverancier worden geleverd. Stek bepaalt voor u dus de energieleverancier.