UPDATE CORONA: WIJZIGING DIENSTVERLENING IVM AANGESCHERPTE REGELS

Huurachterstand

Ik kan mijn huur niet betalen, wat moet ik doen?

Neem contact met ons op. En laat uw huurachterstand niet oplopen. Wij gaan graag met u in overleg en kijken samen naar een mogelijke betalingsregeling. Daarmee voorkomt u dat wij vervolgstappen ondernemen.

Wat zijn de eventuele vervolgstappen?

U krijgt van ons een aanmaning

Wij sturen alleen een aanmaning als wij uw huur niet hebben ontvangen en als u daarover geen contact met ons hebt opgenomen. Met het ontvangen van een aanmaning krijgt u van ons de gelegenheid om de huur alsnog binnen vijf werkdagen aan ons over te maken.

Wij sturen een aanmaning per e-mail met een betaalknop. Via deze link kunt u direct via Ideal het openstaande bedrag overmaken. Na enkele weken volgt via sms een herinnering met dezelfde link. Hoe kunt u controleren dat de mail of sms ook echt van Stek komt? Klik dan op de beveiligingscheck in de mail waarmee u de echtheid van de afzender kunt controleren. Huurders van wie geen e-mailadres bekend is, krijgen nog steeds een brief.

> Huur betalen

Wij schakelen Vroeg eropaf in

Met de gemeenten hebben wij een afspraak gemaakt. Die afspraak houdt in dat wij huurschulden vanaf twee maanden melden bij de ISD Bollenstreek.

Het doel hiervan is dat de medewerkers van de ISD Bollenstreek contact met u kunnen opnemen. U krijgt dan hulp aangeboden om de huur weer te kunnen betalen, eventuele nieuwe schulden te voorkomen en ook een eventuele huisontruiming te voorkomen. De hulp is gratis.

Wij sturen een deurwaarder langs

Wanneer de hulp van het team van Vroeg Eropaf niet tot een oplossing leidt dan schakelen we uiteindelijk een gerechtsdeurwaarder in. De deurwaarder brengt kosten in rekening en deze zijn voor uw rekening.

Ons advies is om, als u bericht heeft ontvangen van de deurwaarder, contact op te nemen met de deurwaarder. Ga met hen in gesprek over een regeling. Hiermee voorkomt u dat de kosten onnodig hoog worden.

> Huur betalen