KWH

Het hele jaar door bevragen wij huurders over onze dienstverlening. Wat vindt u van ons werk? Van ons? Van de communicatie? Gaat het goed? En waarom vindt u dat? Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) doet dit onderzoek voor Stek.

Dienstverlening in beeld

Wij vinden het belangrijk om te weten hoe Stek wordt gewaardeerd om te blijven verbeteren. Zodat huurders fijn en betaalbaar kunnen wonen. Hieronder staan de cijfers van 2021 en tot en met juni 2022.

 

Wat doet KWH?

Het KWH helpt woningcorporaties om samen met huurders de dienstverlening te verbeteren. Dat gebeurt onder andere via onderzoek en klantpanels. Ruim 150 corporaties zijn aangesloten bij het KWH.

Keurmerk

Corporaties kunnen in aanmerking komen voor een keurmerk, het KWH-Huurlabel. Een onafhankelijke commissie beoordeelt daarvoor de onderzoeken en de resultaten. Stek heeft het KWH-huurlabel. Meer informatie vindt u op de website van het KWH.

Ruimte voor verbetering

Het hebben van het KWH-huurlabel betekent niet dat we stil blijven zitten. Daarom nodigen wij u uit om altijd mee te doen als het KWH u benadert. Er is altijd ruimte om beter te worden!

Stek heeft het keurmerk KWH-Huurlabel. Wanneer uit onderzoek blijkt, dat huurders tevreden zijn en een onafhankelijke commissie het onderzoek en de resultaten heeft bekeken, dan kan een corporatie dit keurmerk toegekend krijgen. Corporaties die het keurmerk hebben, blijven de waardering van hun huurders onderzoeken. Blijkt dat de waardering voor de dienstverlening niet meer voldoende is, dan kan een corporatie het keurmerk ook weer kwijtraken.

U kunt dit dan aan ons doorgeven Via https://www.stek-wonen.nl/Contact. Wij zorgen ervoor dat u in de toekomst geen vragenlijst meer ontvangt.

Het KWH onderzoekt doorlopend onze dienstverlening. Heeft u het afgelopen half jaar contact met ons opgenomen, bijvoorbeeld voor een reparatieverzoek, of u heeft een nieuwe woning? Dan is de kans groot dat u een telefoontje of e-mail krijgt voor het onderzoek. Als u een e-mail ontvangt, dan is deze verzonden door DESAN. Dit is het onderzoeksbureau met wie het KWH samenwerkt. U kunt ook telefonisch benaderd worden op maandag t/m vrijdag van 17:30 tot 21:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 15:00 uur. U bent uiteraard niet verplicht mee te werken aan het onderzoek.

Corporaties zijn wettelijk niet verplicht om huurders te informeren over het gebruik van hun gegevens voor het doen van onderzoek, zolang het gaat om statistisch onderzoek. Wat betekent dat met de resultaten geen individuele huurders kunnen worden geïdentificeerd. Het resultaat is dus anoniem.

Stek heeft uw naam en adresgegevens ter beschikking gesteld aan KWH voor onderzoek.  Wij mogen dit doen omdat het gaat om een eigen onderzoek. Dit is vastgelegd in de zogenaamde AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). U kunt ervan uitgaan dat zowel Stek als KWH zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Uw gegevens worden alleen voor dit onderzoek gebruikt en uw antwoorden blijven anoniem. Alleen gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van het onderzoek mogen aan het onderzoeksbureau verstrekt worden

Het KWH onderzoekt voor ons wat huurders vinden van onze dienstverlening. KWH is het kennis- en kwaliteitscentrum voor woningcorporaties en helpt woningcorporaties om samen met huurders te werken aan goede dienstverlening. Dat doet ze onder andere door voor ruim 150 corporaties de waardering van huurders voor de dienstverlening van hun corporatie te onderzoeken. Stek is aangesloten bij KWH en laat de dienstverlening onderzoeken.