CORONA aangepaste dienstverlening

Storing en reparatie

Heeft u een storing of defect en is Stek verantwoordelijk voor het onderhoud? U kunt dit op verschillende manieren doorgeven.

Reparaties

Heeft u een storing of defect en is Stek verantwoordelijk voor het onderhoud? Dan kunt u uw reparatieverzoek doorgeven.

De snelste en makkelijkste weg is via Mijn Stek. Daar kunt u direct een afspraak inplannen, zodat er iemand bij u langskomt. U kunt ook bellen naar 0252 - 430 500 of een e-mail sturen via het contactformulier. Wij maken zo spoedig mogelijk een afspraak met u.

Als u geen reservesleutel heeft kunt u contact opnemen met een slotenmaker of met Stek. Wij sturen een monteur bij u langs. De kosten hiervan betaalt u altijd zelf. U kunt ons ook bellen buiten kantoortijd. 

Een liftstoring kunt u gelijk doorbellen naar de liftinstallateur. In de lift vindt u het telefoonnummer.

Heeft u geen stroom in uw woning of slechts in een gedeelte hiervan? Soms is een stop gesprongen en kunt u deze gemakkelijk weer inschakelen. Lukt dit niet, doe dan de stekkertest. 

Stekkertest
Haal alle apparaten in de woning uit het stopcontact. Dus ook de koelkast, vriezer en cv-ketel. Probeer vervolgens de stop weer omhoog te doen in de meterkast. Blijft de stop nu wel omhoog staan? Dan is er niets mis met de stroomvoorziening in de woning, maar zit er een stroomlek in uw eigen apparatuur. Door stuk voor stuk de stekker van de apparaten weer terug te plaatsen kunt u zien welk elektrisch apparaat een defect of stroomlek heeft.

Springt de stop ook naar beneden als u alle stekkers uit het stopcontact heeft gehaald? Belt u dan met Stek, wij maken een afspraak met u voor een servicemonteur. Komt een servicemonteur langs en blijkt dat de storing wel in uw apparatuur zit, dan moet u de gemaakte kosten zelf betalen.

Spoed

Heeft u buiten kantoortijden een spoedeisend reparatieverzoek?

Denk aan bijvoorbeeld een gaslek of waterschade. Dat kan niet tot de volgende werkdag wachten. Bel dan ons algemene telefoonnummer, (0252) 430 500. Na de algemene melding dat ons kantoor is gesloten, wordt u doorverbonden met de nooddienst.

Riolering

Storingen en klachten over de riolering meldt u direct bij bedrijven hieronder.

  • Woont u in Hillegom, Lisse, Noordwijk, Voorhout of Warmond? Dan kunt u contact opnemen met riool.nl via 0252 – 430560. 
  • Woont u in Sassenheim? Dan kun u contact opnemen met Van Os, 071 - 576 3559 of mail naar service@freekvanos.nl

Voor spoedeisende gevallen kunt u beide nummers ook 's avonds en in het weekend bellen.

CV-ketel

Het centrale telefoonnummer van Stek voor het melden van cv-storingen is 0252-430510. U wordt automatisch doorgeschakeld naar Bonarius.

Buiten kantooruren kunt u alleen bellen als de gehele installatie is uitgevallen.

Glas

Heeft u via Stek een glasverzekering? Bel in geval van glasbreuk of glasschade u naar 0252- 430 590.

Als u geen glasverzekering heeft, zijn de kosten voor herstel van glasschade voor eigen rekening. U kunt natuurlijk ook bij Stek een glasverzekering afsluiten. Dit kunt u eenvoudig regelen via Mijn Stek.

Dit kunt u bij ons aanvragen. Als het mogelijk is om achterpadverlichting te plaatsen dan kunnen wij dit kosteloos doen. Ter compensatie van het energieverbruik van de lamp brengen wij 1 euro huur in mindering per maand

Stek plaatst geen koolmonoxidemelders. Het is wel toegestaan om zelf een koolmonoxidemelder te plaatsen. Het onderhoud is in dat geval wel voor uzelf.

Stek kan uw slot of cilinder vervangen. Hier zitten wel kosten aan verbonden. De hoogte van de kosten is afhankelijk van het type slot dat u heeft. Als u een cilinder heeft, adviseren wij u de cilinder zelf te vervangen. Een cilinder kunt u voor een lage prijs in de bouwmarkt kopen en het monteren hiervan is niet lastig. Zo bent u voordeliger uit.

Als uw badkamer, keuken of toilet in een slechte staat verkeert kan Stek dit komen vervangen. Wij komen eerst bij u langs om de staat te beoordelen.

Een liftstoring kunt u gelijk doorbellen naar de liftinstallateur. In de lift vindt u het telefoonnummer.

Zie ook