25 juni 2026

Feestelijke opening ‘Ons Stekkie’

Ondanks de zomerse temperaturen was de feestelijke opening van ‘Ons Stekkie’ in Hillegom een groot succes. Bewoners, bezoekers en betrokkenen kwamen samen om de vernieuwde ontmoetingsruimte én de nieuwe bewegingsruimte in woongebouw Maartensheem officieel in gebruik te nemen.

Ontmoeting en beweging

‘Ons Stekkie’ is een vernieuwde ontmoetingsplek in woongebouw Maartensheem, bestaande uit een gezellige ontmoetingsruimte en een aparte bewegingsruimte. De locatie biedt bewoners een fijne, laagdrempelige plek om samen te komen, samen te koken, actief of creatief bezig te zijn en elkaar beter te leren kennen.Daarnaast biedt de nieuwe bewegingsruimte een fijne plek om actief in beweging te komen, voor zowel bewoners als omwonenden.

Gezellige middag

Tijdens de opening kregen bezoekers de gelegenheid om beide ruimtes te bekijken en kennis te maken. Onder het genot van een kop koffie – of met het warme weer een verfrissend drankje – werd er gezellig bijgepraat en ontstonden er mooie gesprekken. Er werd volop meegedacht over toekomstige activiteiten. Van creatieve workshops tot bewegingslessen en combinaties daarvan: eerst samen actief bezig zijn en daarna ontspannen met koffie en een praatje. Aan enthousiasme was duidelijk geen gebrek.

Sterke buurt

Met ‘Ons Stekkie’ heeft Maartensheem er een waardevolle ontmoetingsplek bij. Een plek waar bewoners en omwonenden elkaar kunnen vinden, waar nieuwe initiatieven ontstaan en waar actief gewerkt wordt aan minder eenzaamheid en meer verbinding.